34. Toeristische visie binnenstad

(gereed 2017)

We gaan een visie maken op het toerisme in de (binnen)stad. In de stad komen veel bezoekers voor cultuur, winkelen, uitgaan, evenementen en erfgoed via verschillende (recreatieve) routes samen. Groningen is een plek waar mensen graag verblijven. De stad waar winkelen, eten, drinken, slapen, cultuur, historie en evenementen samensmelten tot een grote beleving. De werkgelegenheid die daarmee samengaat willen we vergroten (toeristische overnachtingen, banen, etc.) en daarmee verdienen ondernemers hun brood. In de visie komen de marketing en promotie van de binnenstad aan bod, inventariseren we de voorzieningenbehoefte (‘trekkers’) van bezoekers (verschillende doelgroepen) en wat daarin nu ontbreekt. We kijken in de visie ook naar het hotelaanbod in de binnenstad en we benoemen welke kansen voor (nieuw) ondernemerschap kunnen worden gefaciliteerd. De uitvoering van de visie doen we samen met belanghebbenden en Gastvrij050.

Kaart

Op de kaart worden de punten aangegeven die voor dit project van toepassing zijn.

Bijlagen 34. Toeristische visie binnenstad

Ik heb een vraag

Heeft u vraag over dit project, dan kunt u deze hieronder stellen. Wij zullen uw vraag z.s.m. beantwoorden.