36. Gastvrijheidsprogramma

Bijgewerkt op 7 december 2020

De Groningen City Club heeft samen met de Koninklijke Horeca Nederland (afdeling Groningen) en de Centrale Vereniging Ambulante Handel het voortouw genomen met de Groninger Ondernemers Agenda. De focus ligt voornamelijk op het centrum. De verwachte resultaten van het project zijn:  

  • Hogere betrokkenheid binnenstadondernemers; 
  • Verbinding tussen ondernemers en culturele sector; 
  • Verhogen van de aantrekkelijkheid van de binnenstad ; 
  • Vergroten van de gastvrijheid richting bezoekers; 
  • Duurzamer ondernemen;
  • Minder vervoersbewegingen; 
  • Organiseren van de Groninger Retail Academy (o.a. Veiligheidstrainingen, retailsafari’s, cursus Duits op de werkvloer); 
  • Samenwerken met de Groninger Culturele sector (organiseren van events samen met lokale dansscholen etc.); 
  • Kindvriendelijke Binnenstad (samenwerking met onderwijs, kinderopvang); 
  • Innovatie in de Detailhandel (meest innovatieve winkelstraat, Warenhuis.groningen.nl); 
  • Stimuleren Duurzaamheid, Circulaire Economie, Energie Transitie; 
  • Vergroenen van de binnenstad; 
  • Stimuleren toerisme: Leisure Academie, gastvrijheidstoolkit; 
  • Ondernemers stimuleren om vervoersbewegingen (en logistieke overlast) in de binnenstad te beperken. 

 

36. Gastvrijheidsprogramma

Kaart

Op de kaart worden de punten aangegeven die voor dit project van toepassing zijn.

Ik heb een vraag

Heeft u een vraag over dit project, dan kunt u deze hieronder stellen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.