36. Gastvrijheidsprogramma

(gereed 2021)

De bezoeker van binnensteden is veeleisend en verwacht naast een goed ingerichte openbare ruimte (als voetganger) ook een prettige en gastvrije ontvangst. Gastvrijheid is een breed begrip, waarin wij ernaar streven om de bezoeker (Stadjer, toerist, gezinnen, jongeren/ouderen, etc.) zich zo welkom mogelijk te laten voelen, zodat de bezoekers terugkomen. Dit betekent het doorontwikkelen, beheren en vermarkten van de binnenstad als totaalproduct. Onze partners, zoals Groningen City Club, Koninklijke Horeca Nederland en Centrale Vereniging van Ambulante Handel, nemen daarin het voortouw. De gemeentelijke rol bestaat uit het faciliteren van dat proces. Voorbeelden hiervan zijn het terrassen- en reclamebeleid, bewegwijzering, digitale meertalige informatie, standplaatsen voor touringcars, parkeergarages en P+R als visitekaartje, toegankelijkheid voor anders mobielen, etc. De gratis wifi-internet-service blijft de eerstkomende jaren. Uiteindelijk ontstaat door alle genoemde punten een merk Groningen.

36. Gastvrijheidsprogramma

Kaart

Op de kaart worden de punten aangegeven die voor dit project van toepassing zijn.

Ik heb een vraag

Heeft u vraag over dit project, dan kunt u deze hieronder stellen. Wij zullen uw vraag z.s.m. beantwoorden.