38. Acquisitie nieuwe formules

(gereed 2021)

Bijgewerkt op 26 januari 2021

De binnenstad van Groningen heeft een relatief sterke positie op het gebied van de aantrekkelijkheid voor de vestigingen en ‘overleefbaarheid’ van bedrijven c.q. trekkers en de aanwezigheid van functies met (boven)regionale aantrekkingskracht, in vergelijking met andere grote binnensteden. Ondanks de coronacrisis vestigden in 2020 verschillende nieuwe winkels, zoals Nelson, YaYaNormal en een Albert Heijn aan de Westerkade. Ook noemenswaardig: H&M verlaagt het aantal winkels en opende een nieuwe mode- en interieurzaak in De Faun aan de HerestraatSo Low verhuisde van de Vismarkt Zuidzijde naar een veel groter pand aan de Grote Markt. Naast nieuwkomers zijn er ook vertrekkers en faillissementen, met name zichtbaar in de Herestraat 

In 2021 presenteren we op basis van het detailhandelsonderzoek een nieuwe geïntegreerde visie op detailhandel en horeca. Beide dienen ter ondersteuning van het binnenhalen van ontbrekende formules.  

Kaart

Op de kaart worden de punten aangegeven die voor dit project van toepassing zijn.

Ik heb een vraag

Heeft u een vraag over dit project, dan kunt u deze hieronder stellen. Wij zullen uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden.